Honda CRF 450 R 2021

Återförsäljare Karlstad
Pris 99 400:- SEK
Årsmodell 2021
Reg. Nr QCM843
Fordonstyp Cross/Enduro/Trial
Färg Röd
Växellåda Manuell
Drivmedel Bensin
cc 450
Info

, Hondas mäktiga CRF450 R får rejält med uppdateringar till 2021. Gaffelkronorna erbjuder mer flex, och där nedre gaffelkronan nu är 6,1 mm högre än tidigare. Den fullt justerbara 49 mm inverterade Showa-framgaffeln med spiralfjädrar har 5 mm mer fjädringsväg (310 mm) och en styvare framaxel. Stötdämparens kolv är större och dämparfjädern är 200 gram lättare. Sadeln är kortare, lättare och med en 10 mm lägre profil baktill. Serviceunderhållet har också förenklats genom att antalet 8 mm-bultar har minskat från 6 till 4 stycken per sida. 2021 års CRF450 är 70 mm smalare (50 mm på vänster sida till följd av avsaknaden av en ljuddämpare till vänster, 20 mm på avgassidan). Styrvinkeln är 27,1° (tidigare 27,4°). Markfrigången har ökats med 8 mm till 336 mm. Torrvikten har minskat med 1,9 kilogram (vilket gör att CRF450 väger cirka 106 kilogram). Kylarvingarna är i ett stycke istället för två plastdelar. Standardstyret är ett Renthal FatBar, vars design minskar vikten samtidigt som styret håller en extremt hög hållfasthet. Den översta gaffelkronan har två olika fästpunkter som gör att styrets grundposition kan ändras fram och tillbaka 26 mm. Det främre bromsoket har en 30 mm- och en 27 mm-kolv som greppar kring en 260 mm vågformad bromsskiva. Bakbromsens enkolvsok jobbar tillsammans med en 240 mm bromsskiva. CRF450R CRF 450R Mer info finns på: https://www.hondaoffroad.se/products/cross/crf450r-serien_2021/

, Hondas mäktiga CRF450 R får rejält med uppdateringar till 2021. Gaffelkronorna erbjuder mer flex, och där nedre gaffelkronan nu är 6,1 mm högre än tidigare. Den fullt justerbara 49 mm inverterade Showa-framgaffeln med spiralfjädrar har 5 mm mer fjädringsväg (310 mm) och en styvare framaxel. Stötdämparens kolv är större och dämparfjädern är 200 gram lättare. Sadeln är kortare, lättare och med en 10 mm lägre profil baktill. Serviceunderhållet har också förenklats genom att antalet 8 mm-bultar har minskat från 6 till 4 stycken per sida. 2021 års CRF450 är 70 mm smalare (50 mm på vänster sida till följd av avsaknaden av en ljuddämpare till vänster, 20 mm på avgassidan). Styrvinkeln är 27,1° (tidigare 27,4°). Markfrigången har ökats med 8 mm till 336 mm. Torrvikten har minskat med 1,9 kilogram (vilket gör att CRF450 väger cirka 106 kilogram). Kylarvingarna är i ett stycke istället för två plastdelar. Standardstyret är ett Renthal FatBar, vars design minskar vikten samtidigt som styret håller en extremt hög hållfasthet. Den översta gaffelkronan har två olika fästpunkter som gör att styrets grundposition kan ändras fram och tillbaka 26 mm. Det främre bromsoket har en 30 mm- och en 27 mm-kolv som greppar kring en 260 mm vågformad bromsskiva. Bakbromsens enkolvsok jobbar tillsammans med en 240 mm bromsskiva. CRF450R CRF 450R Mer info finns på: https://www.hondaoffroad.se/products/cross/crf450r-serien_2021/